PAGES_children.jpg
dr banner

תזונת הילדים בגן ובבית הספר

יפה שיף, דיאטנית קלינית לתינוקות ולילדים


תחילת שנת הלימודים מתקרבת ולבטח כבר קניתם את כל הציוד הדרוש, עטפתם ספרים ומחברות או הכנתם תיק עם חיתולים ומצעים לקטנים יותר. אבל - האם הכנתם כבר את מגוון המזונות החשובים והמיטביים לגדילה וריכוז של ילדיכם?
יפה שיף, דיאטנית תינוקות וילדים במרכז מיבאל׳ה, ריכזה עבורכם את הטיפים החשובים ביותר לארוחת הבוקר, שהיא ארוחה חשובה ביותר, המעודדת ריכוז ועוזרת למניעת השמנה בילדים.


1. חשוב שארוחת הבוקר תכיל: דגנים המספקים פחמימות, ומזונות תורמי חלבון. דגנים כגון: דגני בוקר, לחם מלא, קרקרים, גרנולה, בשילוב עם חלב או גבינה או יוגורט או חומוס או טחינה.

2. לארוחת הבוקר או לארוחת עשר כדאי לצרף פרי טרי.

3. ארוחת עשר צריכה להיות פשוטה ומזינה ודומה לזו של שאר הילדים.

4. לא כדאי לשדל את הילד לאכול סלט מקופסה כאשר כל חבריו מביאים כריך. כדאי בהחלט לצרף לכריך מגוון ירקות שאפשר לאכול שלמים כמו מלפפון, פלפלים בצבעים שונים, עגבניות שרי, אצבעות גזר, עיגולי קולרבי ועוד.

5. גוונו את סוגי הלחמים מהם תכינו כריכים: לחם פרוס, לחמניה מקמח מלא, מיני פיתה מקמח מלא או קרקרים מסוגים שונים.

6. גוונו בצבעי הממרחים והירקות שעליהם. מזון אסתטי תורם לתיאבון ומונע אכילת חטיפים במקום.

7. כדאי לשתף את הילדים בתכנון ובהכנת המזון לבית ספר. שבו ביחד והכינו טבלה שתכיל בכל יום מרכיב של דגנים, מרכיב חלבון, ירקות או פירות או שניהם.

8. חשוב לתכנן ארוחה כל 2-3 שעות, בבית ספר בפרט ובמשך היום בכלל.

9. ילדים שלא אוהבים כריך אפשר לצייד בקרקרים, יוגורט ופירות.

10. החליטו מראש האם, באיזו תכיפות ומה מותר ורצוי לקנות בבית ספר או בדרך חזרה הביתה. המלצה שלי היא שמזון ביתי עדיף על קנייה בקיוסק או במכולת. המזון הקנוי בדרך כלל רווי בשומן, במלח ובסוכר.

11. ולבסוף לא לשכוח בקבוק מים.


לקביעת פגישה עם יפה שיף לחצו כאן או התקשרו 03-6007077 
Share
yellow-ch
coupon banner
logo
קל לשמור קשר עם מיבאלה
mailyoutubefbtwitter
03.6007077