PAGES_mashlima.jpg
dr banner

הילד לא נרדם? אולי הוא סובל מסיוטי לילה

גליה אלכסנדר, מנחת הורים ויועצת שינה


מתח, חרדות, שינויים, עייפות יתר, מחלה וצפייה בתכנים לא מתאימים בטלוויזיה או 
במחשב - כולם עלולים לגרום לחלומות רעים. כדי להפחית את הסיכוי מומלץ לפעול בדרכים הבאות:

מחלה -  אם הילד חולה אז כמובן חשוב לטפל במחלה, להוריד חום ולהקל על סבלו.

שעות שינה - חשוב להקפיד על שעות שינה מספקות, בהתאם לגיל הילד.
עייפות יתר מעלה את הסבירות לחלומות רעים ואילו השכבה מוקדמת, בהתאם להופעת סימני העייפות של הילד, תיטיב את איכות השינה (ובניגוד לדעה הרווחת - לא בהכרח תקצר את הלילה).

טקס שינה - חשוב להקפיד על טקס שינה קבוע ורגוע שיעזור לילד לעשות מעבר מזמן פעילות לכניסה רגועה לשינה. טקסים קבועים יוצרים ודאות ותחושת ביטחון ומפחיתים חרדה.

התנהלות עקבית - חשוב להקפיד על התנהלות עקבית וברורה כשהילד מתעורר בבכי מחלום רע. ככל שההורה יותר ממוקד ויודע מראש איך לפעול - כך הוא יעזור לילד להתגבר מהר יותר ולחזור לישון.

תאורת לילה - תאורת לילה חלשה (לא ליד ראשו של הילד) בחדר או מחוצה לו תמיד עוזרת בגירוש חלומות רעים.

לכתבה המלאה ב-YNET  לחצו כאן

Share
yellow-ch
coupon banner
logo
קל לשמור קשר עם מיבאלה
mailyoutubefbtwitter
03.6007077